Leuke feestdagen, eind semester 1 en afgestudeerd - Reisverslag uit Sjanghai, China van Jan Lieke Hakvoort Noteboom - WaarBenJij.nu Leuke feestdagen, eind semester 1 en afgestudeerd - Reisverslag uit Sjanghai, China van Jan Lieke Hakvoort Noteboom - WaarBenJij.nu

Leuke feestdagen, eind semester 1 en afgestudeerd

Blijf op de hoogte en volg Jan Lieke

18 Januari 2015 | China, Sjanghai

Lieve allemaal,

Allereerst nog de beste wensen voor 2015!

Onze kerstvakantie is op een leuke manier begonnen met de aankomst van Wim (Jan zijn broertje) op 22 december. De jongens hadden elkaar erg gemist en waren blij weer even samen te zijn. De volgende dag was Wim zijn verjaardag, dus de dag van aankomst direct naar de club om zijn verjaardag goed in te luiden. Champagne, een verjaardagstaart en goede whisky resulteerden in een geslaagde avond! The day after lekker in bed zijn verjaardag verder gevierd (de katers in China zijn toch wat heftiger dan in Nederland, oorzaak zijn we nog niet achter).

Met de kerstdagen niet bij je familie zijn is toch wel een raar fenomeen. En ondanks dat we het erg naar onze zin hebben hier, moet ik toch toegeven dat het met de kerstdagen wel even lastig was. Gelukkig hadden we goede alternatieven gevonden en zo zijn we eerste kerstdag lekker met een groep uit eten geweest en hebben we tweede kerstdag een heerlijk diner zelf gekookt samen met wat studie genoten van Jan.

Tussen de bedrijven door, moest ik (Jan) nog twee tentamens maken en enkele opdrachten inleveren. Gelukkig had ik de meeste opdrachten al afgerond voordat Wim op bezoek kwam. De twee tentamens heb ik voor mijn gevoel redelijk goed gemaakt. Het resultaat laat echter nog even op zich wachten aangezien docenten vier weken de tijd krijgen om een tentamen na te kijken. Naast het studeren hebben we de dagen tussen kerst en oud en nieuw leuke dagtrips met Wim gemaakt. We hebben o.a. tempels bezocht, gewandeld door mooi parken een water stad bezocht (Zhujiajiao, soort Venetië), hebben souvenirs gekocht op de fake market en uiteraard lekkere biertjes gedronken in verschillende barretjes.

31 dec, het was tijd voor het feest waar we zo naar hadden uitgekeken! We vierden oudejaarsavond bij park hyatt, op de 91e verdieping van Shanghai World Financial Center gebouw. Daar konden we heel Shanghai overzien en de hele avond genieten van lekker drankjes en hapjes. Helaas was de lasershow en al het vuurwerk 2 dagen voortijd afgelast waar niemand iets van wist. Desalniettemin hebben wij een hele leuke avond gehad en zijn we 2015, het jaar van de geit (ons jaar aangezien we in 1991 geboren zijn), goed begonnen.

Het is dan eindelijk zover, ik mag mezelf MSc L Noteboom noemen. Wat was het een stress en gedoe de laatste dagen (en uren en minuten) voor de deadline. Maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en heb ik op 8 januari mijn uiteindelijke versie van mijn scriptie in kunnen leveren. Gedurende mijn gehele studie periode heb ik vaak alles op het laatste moment moeten doen, en om mijn studentenleven in stijl af te sluiten was dat ook nu het geval. Op een gegeven moment stond Jan in de keuken met een biertje omdat hij de stress niet meer aankon. Dit mega hoge stress level liet mij extra hard werken waardoor het uiteindelijk is goed gekomen. Vlak daarna op 15-1-15 had ik via skype de verdediging met beide begeleiders en ben ik officieel afgestudeerd.

Na de deadline gunden we onszelf een leuke trip weg en zijn we naar Suzhou geweest. Dit was ongeveer een uurtje met de trein en hier hebben we heerlijk de toerist uitgehangen (zie foto’s). Na een nachtje daar geslapen te hebben zijn we de volgende dag in de middag weer terug gegaan naar Shanghai zodat ik eind van de middag weer zwemles kon geven. Met mijn nieuwe baan ben ik erg blij en heb ik het erg naar mijn zin. Nu werk ik er nog maar een week, dus de volgende keer, als ik er al wat langer werk, ga ik jullie er meer over vertellen.

Liefs en een dikke kus,
Jan en Lieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sjanghai

Jan Lieke

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 7555

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 01 Augustus 2015

Shanghai

25 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: