Visa in the pocket en nog 3 nachten voor vertrek.. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Jan Lieke Hakvoort Noteboom - WaarBenJij.nu Visa in the pocket en nog 3 nachten voor vertrek.. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Jan Lieke Hakvoort Noteboom - WaarBenJij.nu

Visa in the pocket en nog 3 nachten voor vertrek..

Blijf op de hoogte en volg Jan Lieke

25 Augustus 2014 | Nederland, Almelo

Lieve familie, vrienden en kennissen,

Zoals jullie allemaal weten zijn wij al enige tijd bezig met de voorbereidingen voor onze reis naar Shanghai, China. Vandaag hebben we ons paspoort inclusief visum dan ook echt op kunnen halen bij de ambassade in Den Haag. Jan heeft een studentenvisum die in Shanghai binnen 30 dagen omgezet moet worden naar een tijdelijk verblijfsvergunning en ik heb een 30 dagen toeristenvisum. Mijn toeristenvisum kan daar eenmalig verlengd worden met nog eens 30 dagen. In de tussentijd ben ik hard aan het solliciteren zodat mijn toeristenvisum kan worden omgezet naar een werkvisum en daarnaast ben ik het eerste halfjaar bezig met het schrijven van mijn afstudeerscriptie. Jan gaat in Shanghai de Master Chinese Economy volgen aan de Fudan University. Tijdens de Master volgt hij vakken zoals Chinese taal en cultuur, zakendoen met China, het politieke en financiële systeem van China en hoe een bedrijf te starten in China.

In de afgelopen dagen hebben wij van veel mensen al afscheid genomen. De komende dagen verblijven we beiden bij onze ouders zodat we ook van hen goed afscheid kunnen nemen. Donderdag is het dan zover en begint ons avontuur. Om 14.40 vertrekt ons vliegtuig van Schiphol naar Kopenhagen. Na een tussenstop van 2,5 uur vervolgen wij onze reis van 10,5 uur naar Shanghai. 29 augustus om 10.55 uur lokale tijd komen wij aan in Shanghai waar wij worden opgewacht door een studievriend. Samen met hem gaan we direct op zoek naar een appartement om het komende jaar in te vertoeven.

Geregeld zullen wij onze ervaringen met jullie delen, en we hopen dat jullie het leuk vinden om het te lezen!

Xxx Jan & Lieke

• 25 Augustus 2014 - 21:56

Janny:

wij wensen jullie een ontzettende mooie tijd in Shanghai toe lieve Lieke en Jan <3 en wij gaan jullie belevenissen met heel veel plezier volgen.
    Kan niet wachten en zal mijn lieve "kleine" nichtje vreselijk gaan missen.
    Maar gaat goed komen en over een jaar kom ik je een hele dikke knuffel brengen.
    Dikke kus,
    Wim en Janny

• 25 Augustus 2014 - 21:57

Simone:

Hey Lieke,

Wat een ontzettend leuke maar spannende onderneming.
    Veel wijsheid en succes toegewenst !!

Ook voor Jan...

Groetjes simone

• 25 Augustus 2014 - 22:30

Sanne En Stefan:

Lieve Lieke en Jan,

Wij wensen jullie heel veel plezier de komende tijd! Hopelijk heb je snel een baan Lieke! Jan, succes met je master!
    Ik, Sanne, zal al jullie verhalen lezen en kan nu al niet wachten op de volgende!

Kusjes!

• 25 Augustus 2014 - 23:16

Froukje:

Lieve lieke en jan.

ik wens jullie heel veel plezier en een mooie tijd in shanghai.
    Ik hoop dat je snel een baan kan krijgen. Maar met jou goede en lieve slimme uitstraling komt dat zeker goed.

Hoop dat jullie goed aankomen daar.
    hele dikke knuffel van cor. En van ons natuurlijk ook.

Dikke kus sietse johanna cor en natuurlijk ikzelf Froukje.

• 26 Augustus 2014 - 15:18

Suzanne:

Vergeet niet ook alle foute verhalen te vertellen!
    We willen graag lachen terwijl we jaloers in NL achterblijven ;)

Have fun met zn tweetjes en pas goed op elkaar,

XXX

• 26 Augustus 2014 - 19:48

Elias:

Leuk dat jullie ons zo mee laten genieten van jullie avontuur!! Ben erg benieuwd naar de verhalen. Heel erg veel succes en plezier!
    Xx

• 26 Augustus 2014 - 21:41

Greet:

Lieve Jan en Lieke, Heb een leuke tijd in Shangai. Geniet er van. Misschien kom ik jullie wel opzoeken. Succes met alles wat jullie gaan doen. Geniet er van. Hou van jullie 2. Dikke kus en hug. Greet

• 27 Augustus 2014 - 08:10

Karin:

Lieve Jan en Lieke
    Wij wensen jullie een hele leuke tijd in Sjanghai, een ervaring om nooit te vergeten.
    Lieve groeten, van Bert, Karin Sander en Evelien

• 27 Augustus 2014 - 20:27

Pieter En Alette:

Hoi lieve Jan en Lieke?

Heel veel plezier wensen wij jullie in China. En voor Jan, heel veel succes met je studie.
    Lieke succes met je afstuudeerscriptie en het vinden van werk.

Groetjes en een dikke kus. P&A.

• 27 Augustus 2014 - 20:45

Diana Huls:

Hey Jan en Lieke,
    Goede reis, heel veel succes met studie en scriptie! ...en tussendoor genieten van Shanghai :-)
    Groeten namens de familie Huls, Diana